Pages

Sunday 23 December 2012

KPTM Kota Bharu



Hii All's. Im back to my belog. Aku rasa dah kesekian kali aku tak aktifkan belog aku nie. Bukan apa sejak dah sambung belajar aku agak sibuk lah katakan. Banyak assingement yang kene buat. Guess whatt? Aku sekarang dah sambung belajar kat KPTM Kota Bharu. Okey, takde perkataan Universiti pun. Aku sekadar dapat sambung dekat kolej je. Tapi kolej bukan sebarang kolej okeeyy. Bawah MARA!! HAHA. Bangga la sikit kalau tak siapala nak banggakan untuk aku nie. Eceh. Then aku ambil course Diploma Sains usahasama(under) UITM. Ada jugakla perkataan U kat situ. Selepas dapat result SPM aku pun tunggula keputusan UPU. Unfortunately, aku tak dapat ! sob sob sob :'( rakan-rakan aku almost semua sekelas dengan aku dulu dapat matriks. Aku sekadar dapat sambung Form6 aliran sains tapi aku tak nak sebab kena pakai UNIFORM SEKOLAH balik! OMG, i don't want thatt. Tak bermaksud aku benci moment-moment sekolah tapi aku tak nak & tak berapa nak suka belajar balik masuk kelas, berdiri bagi salam, duduk, tengok cikgu tulis kat papan hitam, salin, dengar cikgu bebel, cikgu keluar kelas, 1kelas bising! SEE! aku boleh ngafal skrip suasana dalam kelas. Itu baru dalam kelas belum luar kelas. Tapi akan panjang berjela lah cerita aku nanti. The answer will be BOSAANN . KANN? enggak usah dibilang aku udah tau kok. Heh.

Sambung cerita tadi, aku tak dapat mana-mana & last sekali aku dapat surat dari UNIKOP bakal terima aku sebagai siswi dalam bidang AKAUNTAN. Tapi aku tak minat la pulak dalam mengira-ngira tapi peliknya aku suka subjek matematik. HAHA. Pelik pelik. Surat kedua pulak dari KPTM! haa, nie cerita diaa. Aku buka je surat tuh aku dapat tawaran dalam course Diploma Sains! bukan main gembira sampai terloncat-loncat. Sebaik kepala aku tak tinggi macam zirafah kalau tak habis syiling rumah aku runtuh dek aku penyebabnya. HAHA. Malam tu jugak aku pi telefon semua kawan-kawan aku yang dah berjaya sambung U. HEHE. Bukan nak riak tapi nak kongsi kegembiraan aku. Dia orang tumpang senang. Lega hati aku akhirnya aku dapat tawaran sambung belajar tapi masalahnya disini aku duduk Muar, Johor tapi aku dapat kat Kota Bharu, Kelantan. Walaweii! sangat jauhh. Tapi kehidupan perlu banyak pengorbanan untuk mengecapi kejayaan. Aku pegang kata-kata tuh!

Pada tanggal 5 Jun 2012, aku pun daftar masuk sebagai pelajar KPTM Kota Bharu. Firstly memang 'awkward' tapi lama-lama bertimbun kawan-kawan yang aku 'kumpul' kat sana. HEHE. Ayat tak boleh bla kan. Tapi memang best! suasana belajar pun sangat menyeronokkan dengan lecturers yang banyak membantu. Suasana kat Kelantan juga banyak mengajar aku lebih mendalam tentang ISLAM. Almaklum, Kelantan kan bandaraya Islam yang lebih menonjol dari tempat-tempat lain. Aku akan belajar di Kelantan selama 3tahun iaitu sampai habis pengajian. Doakanlah aku dapat menamatkan pengajian di sana dengan cemerlang. In Shaa Allah. Sesiapa yang dapat sambung belajar dengan aku @ di KPTM tapi cawangan lain aku nak ucapkan SELAMAT BERJAYA. Aku tahu korang boleh & jangan pernah runtuh semangat okey! Believe in Yourself. Tata~ ~ ~ sebelum bersurai aku nak tunjukkan dimana tempat kolej yang aku belajar. Have fun :)

ini adalah KPTM KOTA BHARU kampus Bandar - tempat aku belajar & bersuka duka

ini pula adalah KPTM KOTA BHARU kampus Lembah Sireh khas untuk pelajar-pelajar kejururawatan menimba ilmu di sini

ini adalah logo kolej KEBANGGAAN aku ! LOVE IT <3








47 comments:

  1. salam akk. saya bru check pgi tdi sy dpt kat situ kptm kota bharu.skrg ni yg dpt twaran matrik dgn kptm. upu tak lagi. so pdgn akk sy patut go yg mne? sy mmg komfius nk pilih dan matrik yg sy dpt prog 2 tahun. harap akk blh bantu sy. tqsm ≧﹏≦

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam tyra. tahniah tyra pdt offer matrx and diploma sains ni. pada akak akak prefer lagi diploma sebab even take time belajar means tempoh pengajian dia 3tahun tapi puas hati la sebab nak tebus dpd spm dulu belajar sains punya xpaham kan. kat diploma nie kita belajar satu2 so xconfuse sangat. matrix pun bagus cuma kene struggle sikit la sebab ia jalan pintas nak ke degree. dip sains nie pulak khas tuk sambung ke degree nanti so xdigalakkan bekerja lepas study. then kalau pointer makin tinggi makin senang nk pilih kos yg kita nak ke dgree nnti. begitulah. jangan risau. adik boleh je survive selagi ada usaha doa tawakal okey. in shaa Allah.. akak doakan.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam zulaikha.. hehe. akak pun duduk jauh tau. johor lagi. tapi itu bukan halangan sebenarnya. sekarang masalah adik minat tak? perasaan adik sendiri mcm mana? adik boleh bawa x? kita sendri kena ukur baju sendri. kalau adik kata BOLEH. adik belajar je dulu. stay focus pada study. dapatkan pointer terbaik. sebab in future boleh bantu kita dlm bnyak perkara which means dlm kos degree nanti adik boleh pilih adik nk kos apa tapi dapat ke x terpulang pada rezeki masing2. nak kata time sek dulu pun akak lemah dalam subjek sains. semua! tak ade yang bagus tapi alhamdulillah akak jadi makin paham n have fun sebab lecturer pun best.. hehe. takpe. ikut kata hati adik ye. akak doakan yg terbaik in shaa Allah.

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Salam akak?Saya pun dpt KPTM khota bharu jgk kos Diploma in Business Information Technology..Saya mula2 konfius jgk nk msuk mana sbb sy dpt ADTEC shah alam..pastu lps abis pkir saya pilih nk msuk kptm...24/6 ny msuk..Saya nak tny ok x kptm kt situ?Kemudahan ok x?asrama satu bilik duk wapa org ya?(sowy byk plk soalan sya)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam... awak, saya Aini Fatini... saya pun dapat macam awak, dapat KPTM Kota Bharu di Kampus Lembah Sireh dan kos Diploma in Business Information Technology... saya dah konfom dah masuk KPTM nie dan jugak melapor diri 24/6... Alhamdulillah akhirnya dapat jugak kawan satu kolej dan sama kos... saya harap kita dapat berkawan kat sana.. awak konfom tak pergi KPTM tu,? kalau konfom, reply erhh secepat mungkin.... saya nak add awak kat Facebook...

      Delete
    2. Hi aini :) Awak dapat kptm kota bharu? Saya dapat situ juga tapi lain kos. Awak dah buat pengesahan? Lagi apa ye yang perlu sediakan ?

      Delete
    3. Hi aini :) Awak dapat kptm kota bharu? Saya dapat situ juga tapi lain kos. Awak dah buat pengesahan? Lagi apa ye yang perlu sediakan ?

      Delete
  6. Salam. Sy dpt dkt kptm kb tp cos tourism. Nk tnya, 24/6 ni kira terus masuk ke?

    ReplyDelete
  7. saya nak tanya asrama macam mana????

    ReplyDelete
  8. saya dapat kptm kota bahru kos pendidikan awal kanak-kanak

    ReplyDelete
  9. Aslm..akak saya nk sgt masuk kptm nie,,sbb yg upu sy xdpat..permohonan nk msuk mcm mn?mlalui on9 ke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi. Assalammualaikum .. kalau awak berminat, masih terbuka untuk pelajar yang tak berjaya. Awak hantar whatsapp, NAMA, IC DAN RESULT SPM KE 0145065464

      Delete
    2. Hi. Assalammualaikum .. kalau awak berminat, masih terbuka untuk pelajar yang tak berjaya. Awak hantar whatsapp, NAMA, IC DAN RESULT SPM KE 0145065464

      Delete
  10. Saya pun dapat kptm kb kos pendidikan awal kanak kanak. Okey ke belajar kptm? Senang tk nk dapat kerja kalau kos tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak mezti kena daftar diri bulan 7/2016 kan ? Jumpa disana kalau awak masuk ke kptm. Hehehhee.

      Delete
    2. Awak mezti kena daftar diri bulan 7/2016 kan ? Jumpa disana kalau awak masuk ke kptm. Hehehhee.

      Delete
    3. sori interrupted,, asrama camner ek..owg kata KB air terok lar. TQ

      Delete
    4. sori interrupted,, asrama camner ek..owg kata KB air terok lar. TQ

      Delete
  11. Saya pon dpt kptm kos pndidikn awai kanak²..yeaaa dftar July nihhh...kitaaa jumpak kt sana nnti

    ReplyDelete
  12. Saya pon dpt kptm kos pndidikn awai kanak²..yeaaa dftar July nihhh...kitaaa jumpak kt sana nnti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun dapat kptm kota bharu,kos pendidikan awal kanak2 .jumpa la kita nanti ye..

      Delete
    2. Saya pun dapat kptm kota bharu,kos pendidikan awal kanak2 .jumpa la kita nanti ye..

      Delete
    3. Saya pun dapat kptm kota bharu,kos pendidikan awal kanak2 .jumpa la kita nanti ye..

      Delete
  13. salam..Akak pihak kptm akan menaja org yg dapat pointer tinggi an ke luar negara??...die akn taja semua kos kat kptm ke or sesetengah kos je ?

    ReplyDelete
  14. salam..Akak pihak kptm akan menaja org yg dapat pointer tinggi an ke luar negara??...die akn taja semua kos kat kptm ke or sesetengah kos je ?

    ReplyDelete
  15. salam..Akak pihak kptm akan menaja org yg dapat pointer tinggi an ke luar negara??...die akn taja semua kos kat kptm ke or sesetengah kos je ?

    ReplyDelete
  16. kak.. kptm belajar guna bahasa inggeris je ke..atau dwi bahasa ?

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum akak saya nk tanya asrama utk pendidikan awal kanak-kanak ok tak sebab saya dpt situ.

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum akak saya nk tanya asrama utk pendidikan awal kanak-kanak ok tak sebab saya dpt situ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam. Asrama utk semua course kat waterfront. Semua lengkap. Kt blkg asrama ade tesco keliling dgn vendor butik depan ade aeon mall

      Delete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. Hye sis sye nak tnya sye pun dapat Twrn ke kptm Kb kos Penddkan awal kanak2..sis mse hri pndftrn tu kan? Phak kptm ada intrview ppe ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi awk.. sy pn dpt tawaran dip pendidikan awl kanak kanak2 kptm intake 2018 😊

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  21. for those yang tanya pasal asrama ,saya penghuni blok C ,memang lengkap bagi saya. jarang ada masalah air takde .laju pun laju. each floor ada sistem air coway untuk students. bilik aircond pun ada if nak la ,tapi bayar lebih sikit .ala about rm30 je beza dengan bilik biasa. makanan kat area situ pun murah² je. boleh jimat. tesco aeon pun dekat sangat².

    ReplyDelete
  22. hye kak,saya nak tanya kenapa saya isi kos di laman web kptm tidak ada diploma sains?

    ReplyDelete
  23. haii . saya dapat tawaran utk sambung diploma in nursing dekat kptmkb .

    mcm mana cara pembelajarannya ? sbb masa kat sekolah dlu , saya tak amik subjek sains tulen mcm fizik , kimia , biologi . rasanya patut ke saya terima tawaran ni ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. hai ain . saya pun dapat course dip nursig kat kptmkb . dan saya pun tak ambik pure science . mesti register 3/7 kan ? see u there kalau u accept da offer :)

      Delete
  24. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum kak. Saya budak sastera geo perniagaan seni visual.. tapi saya dpt twrn ke serawak UPM PERHUTANAN. Jadi saya tukr Sebb Sya lebih minat nursing. Boleh ke budak sastera bawa nursing kak? Mohon pencerahan saya tkut saya stop separuh jalan.. Nauzubillah min Zalik..

    ReplyDelete